09176079252 مشاوره

روشویی بدنه خودرو در شیراز

روشویی بدنه خودرو در شیراز
روشویی بدنه خودرو در شیراز با دستگاه بخار مدرن در سریعترین زمان ممکن

با ورود به عرصه استفاده از خودروها و لوازم نقلیه، بحث شست و شو و نگه داری از آنها هم مطرح شده است. برای اینکه خودرو همیشه سرپا باقی بماند، علاوه بر رعایت اصول رانندگی و تعویض قطعات، روشویی خودرو نیز بسیار پراهمیت است؛ زیرا ذرات معلق در هوا، گرد و غبار، دوده، باران، برف و … می تواند به بدنه خودرو صدمه زده و باعث خوردگی خودرو و از شکل افتادن آن شود.

همچنین در صورتی که شخص برای واکس و پولیش و یا سرامیک خودرو مراجعه کند، قدم اول روشویی خودرو است تا بدنه خودرو از هرگونه آلودگی پاک شود.

به همین دلیل است که روشویی خودرو بسیار پر اهمیت می باشد. حال در صورتی که فرد از دانش کافی جهت روشویی خودرو برخوردار باشد می تواند با رعایت اصول، خودرو را خودش بشوید و یا اینکه با مراجعه به کارواش از شسته شدن اصولی خودروی خود مطمئن شود تا وسیله نقلیه اش همانند روز اولی که از کارخانه خارج شده است تمیز و نو رخ بنماید.

مراحل روشویی خودرو

اگرچه روشویی خودرو به ظاهر امری بسیار آسان به نظر می رسد اما قوانین و مقرراتی باید به هنگام شستن خودرو رعایت شود تا در حین شست و شو به بدنه خودرو آسیبی وارد نشود و همچنین در مصرف مواردی چون آب صرفه جویی شود.

شرایطی که حین روشویی خودرو می بایست رعایت شوند عبارت اند از :
خنک بودن خودرو

خودرو به محض آنکه وارد کارواش می شود، شسته نخواهد شد. مخصوصا اگر در یک روز گرم، مثلا در فصل تابستان برای شستن خودرو به کارواش مراجعه کنید، خواهید دید که خودرو شما، حتی اگر در تایم خلوت کارواش مراجعه کنید، به زودی شسته نخواهد شد

دلیل این مورد آن است که شدت آبی که در ابتدا بر روی ماشین پاشیده می شود، برای مصرف کمتر آب بسیار بالاست و با قدرت به بدنه خودرو برخورد میکند.

این در حالیست که خودرو به دلیل رانندگی زیر نور آفتاب و همچنین گرمای خود خودرو، تحت حرارت قرار دارد و آهن بکار رفته بر بدنه خودرو نرم تر از حالت عادی است و در صورتی که آب با شتاب بر روی آن پاشیده شود ممکن است باعث تاب برداشتن آهن شده و رنگ روی خودرو بلند شود

آب گیری اولیه

روشویی خودرو در زیر آفتاب گیر انجام میشود و بعد از خنک شدن خودرو، عملیات روشویی خودرو با گرفتن فشار آب بر روی آن آغاز می شود. این عملیات هم به خنک تر شدن خودرو بعد از خنکی اولیه کمک میکند و همچنین گرد و خاک، سنگ و شن های موجود بر روی ماشین را از روی بدنه خودرو جدا میکند

فشار آب همچنین به مرطوب شدن بدنه خودرو می انجامد تا به هنگام شستن خودرو و کف مالیدن به خودرو، کف روی خودرو نماسد
.
کف پاشی به بدنه خودرو

بعد از آنکه سرتاسر خودرو، با فشار آب از گرد و خاک، شن و ماسه و … تمیز، و سطح خودرو مرطوب شد، نوبت به کف پاشی به سطح خودرو می رسد. شلنگ متصل به پمپ، کف را بر روی سطح خروجی ماشین پراکنده می کند.

این عملیات دور تا دور خودرو انجام می شود تا تمامی سطوح خارجی خودرو به علاوه چرخ ها، پلاک و قالپاق به کف آغشته شود.

تمیز کردن سطح خودرو

بعد از آنکه عملیات کفپاشی به طور کامل انجام شد، با یک دستمال خز مانند، که بسیار نرم و بدون زبری می باشد، عملیات پخش کردن کف و شست و شوی سطح ماشین صورت میگیرد.

از قالپاق ها گرفته تا سطح سقف خودرو، پلاک ها، جلوبندی، کاپوت و صندوق عقب خودرو و شیشه ها با دستمال کاملا شسته می شود تا ذرات چسبیده به سطح خودرو کاملا جدا شده و تمیز شود.

البته باید دقت کرد که این عملیات علارغم اینکه با دقت تمام انجام می شود، با سرعت صورت بگیرد تا از ماسیده شدن کف بر روی سطح ماشین جلوگیری شود.

آب کشی نهایی

حال که تمامی سطوح خودرو به وسیله دستمال، از آلودگی ها پاک شد، نوبت به آب کشی نهایی است. این آب کشی باید به صورتی انجام بگیرد که کف را به سمت پایین هدایت کند تا کف روی سطح خودرو در نهایت باقی نماند. آب کشی خودرو باید با دقت صورت بگیرد و تمامی کف ها را از سطح خودرو پاک کند.

خشک کردن خودرو

هرچه قدر هم که در روشویی خودرو دقت و اهتمام شود. در صورتی که در نهایت، آب معلق بر روی خودرو خشک نشود، در اثر تبخیر آن، لکه بر روی خودرو پدیدار خواهد شد.

به همین علت می بایست عملیات خشک کردن خودرو با دستمال خشک و نرم انجام بگیرد. این عملیات باید به صورت یکدست صورت بگیرد و سطح خارجی ماشین را شامل می شود. همچنین شیشه های جلو، عقب، درهای خودرو و آینده بغل های آن را نیز می بایست با دستمال خشک کرد تا آثار لک پدید نیاید.



  • مشاهده همه
  • تصاویر قبل از طراحی